понеделник, 31 август 2009 г.

По дирите на безследно изчезналия профил


"Аз съм хапка сладка,
и за теб ще съм наградка.
Все препускам, все препускам,
ала нещо все изпускам.
Нейде нещичко да схрускам,
за секунда аз препускам!
Казват всички, че съм сладка,
че съм апетитна хапка.
Казват всички, че копнеят
с мене миг да преживеят".



ПЕТ ЧОВЕКА. ПЕТ ЛЪЖИ. ЕДИН ИНТЕРНЕТ.
Натиснете ENTER, изчакайте да се освободи линията...готово, вече сте един от НАС! Чатът – най-шеметния театър за недоволните от външния вид, възрастта, пола и биографията си. Влюбените чаткащи – по-страстни и истински в мрежата, отколкото в реалния живот. Защото Интернет е идеалният заместител на самоличността.
"НИКОЙ НЕ ЗНАЕ, ЧЕ СЪМ КУЧЕ" е пиеса за пет души, които имат трудности в общуването си с другите хора от реалния свят. Те намират куража да се присъединят към група за самотници в Интернет. Възползвайки се от факта, че никой не ги вижда, петимата избират да се скрият зад лъжи и фалшиви самоличности, за да постигнат своето съкровено желание - да установят връзка с други хора.
Четиринадесет годишен тийнейджър, със специално име в чата Платон, дама, преминала пенсионната възраст, с кодово име Сладка хапка, адвокат, представящ се за жена - Филипа и 30-годишен инженер - Сиренето, който би трябвало да прилича на Брус Уилис и да не е обвързан със семейни ангажименти. Извън техния свят шпионира г-н М ловък ловец на сърца, който си играе със съдбите на начинаещите в чата.



Тъй като всеки един от тях лъже за собствената си идентичност, никой не е сигурен в искреността на другите. Възможността за комуникация ги превръща от стари в млади, от грозни в красиви, от бедни в богати. Хората репродуцират, променят себе си, за да създадат у другия представа за това, което искат да бъдат. („Той е мъж на 25 години, аз предполагам, че той обича блондинки, затова аз се представям в мрежата като такава, започвам да желая да бъда такава“, си мисли примерно Сладка хапка).Обсебващата сила на живота в мрежата се оказва по-голяма поради свободата, която тя дава. Персонажите достигат до извода, че живот извън мрежата почти няма. В края на пиесата персонажите се запознават. Сиренцето, Платон, Филипа и Сладка хапка отстъпват пред истинските им имена и самоличности. Сладката хапка става омъжена жена на 51 години, Филипа става Филип...
Тази "Интернет приказка" на Алън Дейвид Пъркинс е забавен и комичен разказ за това как хората,въпреки че се опитват да се представят в киберпространството чрез измислени персонажи, истинската им личност в края на краищата винаги излиза наяве.




И всичко това може да се види точно ТУК
Е, това беше. Все някой трябваше да удари едно рамо на българския театър. Направи го и ти. Заслужава си.

Няма коментари: