четвъртък, 28 април 2011 г.

Априлски кинофокус


Месецът премина под знака на трупата "Монти Пайтън" и нейните производни. Както и гледане на нова порция култови класики, старателно подбрани от филмовата база THE CRITERION COLLECTION.






















Пред теб се отварят портите небесни. Играта свърши. Алчността ти те заслепява. Взимай лопатата и почвай да копаеш! Продължавай! Защото ще се върна скоро за да те попитам за последен път, дали осъзнаваш греховете си. Скоро ще застанеш пред лицето на Господ...който е добър и може би ще ги опрости. И запомни: Грешниците винаги биват наказвани. Божията милост...да бъде с теб.
















"Твърде дълго аз бях силен. Едно чудовищно, неприемливо противоречие - увековечи злото, за да осигуриш добро. Чудовищен абсурд, който ме превърна в един циничен човек, неразбираем за тeб. Твойте жизнени, невинни очи не знаеха за отговорността. Пряка и косвена, за всяко убийство в Италия от 1969 г. до 1984 г. Със забележителна точност - 236 загинали и 817 ранени. На всички семейства на жертвите, ще го кажа, за да се изповядам. Признавам, че това беше моя грешка, най-тежката ми вина. Ще го кажа дори и да няма смисъл. Хаосът за дестабилизиране на страната, предизвиквайки ужаса за изолиране на крайните политически партии и укрепването в центъра на Християндемократите, се нарича "Стратегия на напрежението". Всички си мислеха,че истината е правилното нещо, но всъщност, това е края на света, както знаем."
Джулио Андреоти



Това беше фаталния край на пътуването на Тим Лари.Той се разби около Америка, продавайки "увеличител на съзнанието"...без дори да помисли за жестоките реалности, чакайки и лъжейки...всички онези хора, които са го взели насериозно. Всички онези патетично желаещи дрога тъпаци...които си мислеха, че могат да купят мира за три долара на доза. Но техните грешки и провали...са и наши. Едно поколение от постоянни инвалиди...провалени търсачи...които никога няма да разберат основната стара мистична заблуда на наркокултурата. Безразсъдната предпоставка, че някой...или поне някаква сила...се грижеше за светлината в края на тунела.Имаше само един път за връщане в L.A. U.S. Interstate 15. Равна високоскоростна отсечка минаваща през Бейкър, Барстоу и Берду. И след това Холивудската магистрала, право към отчаяната забрава...безопасна, неизвестна.










Фаворитът - "The Meaning of Life"(1983). "Смисълът на живота" на трупата "Монти Пайтън", като поредица от хаотично подредени комични скечове се опитва да отговори най-важния въпрос на Земята: Какъв е смисълът на живота? От зачеването до кремацията и за това, което ни очаква на оня свят. Препускайки през политика, религия, храна и секс "Монти Пайтън" достигат до важния извод, че "Всяка сперма е свещена".



8 коментара:

Точка каза...

Някои от тези филми дори не съм ги чувала, но си гледал и няколко много любими. :)
На фона на твоето количество почти ме е срам да си призная, че този месец се напънах да изгледам два или три филма (по-старички). Явно още съм много натровена. :D

Valkocompany каза...

Всичко зависи от свободното време :D

Точка каза...

Имам достатъчно от него. При мен е до желанието и изкушението (книгите печелят убедително). :)

Nostromo каза...

Точе, не го слушай, свободното време няма нищо общо. Вал си пуска филми за да се приспива, сам си го призна. :D Явно са му скучни, то и на мен де, особено напоследък.

Но пък Марни ми е вторият по любимост на Хичкок (след Птиците). Деливърънс е доста психарски, а Животът на Браян го гледах и аз преди седмица. :)

Valkocompany каза...

Няма какво да добавя. Разкрит съм :D

Unknown каза...

Леле, М. Кейн колко е млад ...

Ondine каза...

Засрамвам се много!
Само аз ли нямам време да гледам филми?/или поне спя прекрасно на тях:)))/;)
И аз някои изобщо не съм чувала...:)

Valkocompany каза...

Даа,вариантите за приспиване са два - книжка или филмче :)
А младият М. Кейн прави емблематична роля в "Убийте Картър".
Както виждам българския сериал "Под прикритие" копира точно сюжета на гангстерския филм от 70 - те :)
http://www.vbox7.com/play:m5f9f6eb